I løbet af et kalenderår gennemfører skolen kvalitetsdrøftelser inden for 4 temaer.
For hvert tema indsamles fastlagte kvalitetsdata, som behandles i aftalte kvalitetsprocesser. Konklusioner – succeser og udfordringer – formidles til relevante.
Én gang årligt – i februar måned – gennemføres en samlet drøftelse af årets kvalitetsarbejde. Her indgå konklusionerne fra årets 4 temadrøftelser samt en supplerende undersøgelse af ”skolens egne tal”, der rummer sidste kalenderårs tal for antal påbegyndte elever, antal frafaldne og antal fuldførte elever.
I den årlige samlede kvalitetsdrøftelse vurderes og aftales
- Sidste års målopfyldelse, succeser og udfordringer
- Resultatet af sidste års selvevaluering
- Kommende års mål og selvevalueringstema
Proces:
Den årlige samlede kvalitetsdrøftelse foregår i følgende proces:
Ledelsen
- Samler op på sidste års 4 temadrøftelser og på opfyldelsen af sidste års mål
- Vurderer sidste års selvevaluering
- Indkredser det kommende års udfordringer – set i relation til skolens strategi
- Fastsætter mål for kommende års kvalitetsarbejde – herunder nye initiativer, projekter, ol.
- Aftaler temaet for kommende års selvevaluering, herunder hvem der skal have ansvaret for selvevalueringen og opfølgningsplanen
Skolens koordinatorgruppe, LUU og evt. andre
- Inddrages løbende i ovenstående proces til kvalificering af drøftelserne
Konklusionerne på den årlige samlede kvalitetsdrøftelse fremgår af skolens informationsindsamling, som er tilgængelig den 1. marts