Podcast-premiere!

Hvad kan vi gøre for at skabe et stærkere læringsmiljø og samtidig styrke sammenhængen mellem skolen og oplæringen?

På SOSU Esbjerg har svaret blandt andet været en ny didaktisk metode, der medfører øget selvbestemmelse for eleverne, mere praksisnær undervisning og et tættere didaktisk samspil mellem det, eleverne møder på skolen, og i oplæringen.

Det hele kan du høre mere om i en helt ny podcast, der handler om SOSU Esbjergs projekt, "SOSU-hjælperen i fokus."

Vi har inviteret nogle meget kloge paneldeltagere med i podcasten, der skal gøre os klogere på projektet, resultaterne, teorien bag projektet og forhåbentlig skabe inspiration til andre aktører i uddannelsessektoren og i de ansættende myndigheder.

Panelet består af:

• Kathrine Buchwald, lærer og pædagogisk koordinator på SOSU Esbjerg
  • Ib Ravn, lektor emeritus på DPU - Aarhus Universitet
  • Jan Bisgaard, lektor ph.d. på Københavns Professionshøjskole

Du kan lytte til podcasten hos Apple lige her

Du kan også finde podcasten, alle de andre steder, hvor du normalt lytter til podcasts. Søg på SOSU Esbjerg eller SOSU-hjælperen i fokus.

Læs meget mere om projektetet SOSU-hjælperen i fokus lige her

Projektet er lavet i samarbejde med Esbjerg og Fanø Kommuner. Produktion af podcast er lavet i samarbejde med Kontekst og Lyd.