Stabilt GF1-optag på SOSU Esbjerg

Vi glæder os over, at SOSU Esbjerg har modtaget 73 ansøgninger til GF1, på trods af tendenserne med faldende ungdomsårgange på erhvervsuddannelserne.

Mange af vores kommende GF1-elever kommer direkte fra 9. og 10. klasse, mens andre har afsluttet grundskolen for et år siden.
I løbet af det seneste år har der også været mulighed for én-dags besøg for grundskolerne, hvilket har ført til en markant stigning i antallet af besøgende fra grundskolen på SOSU Esbjerg. Og vi udvider nu også vores initiativer med faglige oplevelsesdage, herunder temadage om EUX, og håber på mange deltagere.

"Vi oplever en stor tilstrømning af folkeskoleelever til vores brobygnings- og rekrutteringsforløb i løbet af et skoleår. De kommer fra Esbjerg, Varde, Vejen, Fanø og Billund kommuner, og vi sætter stor pris på det gode samarbejde med grundskolerne, som viser eleverne vejen til SOSU-Esbjerg. Derfor er det også dejligt, når nogle af disse elever vælger en af vores uddannelser umiddelbart efter folkeskolen. Vi prioriterer desuden et stærkt ungemiljø på SOSU Esbjerg og har for nylig etableret et nyt EUX-læringsmiljø, der skal være med til at skabe et større fællesskab og socialt engagement på tværs af klasserne," forklarer Helle Holm, souschef på SOSU Esbjerg.

Interesseret i brobygning- og rekrutteringsforløb for folkeskoleelever?
Så læs mere om alle vores tilbud på www.event.it/sosuesbjerg

Brobygningsforløb på SOSU Esbjerg
2500Px Web Content230920 35