Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde


Målrettet børneområdet
Uddannelsen afsluttes med en prøve

Formål:

Når du er færdig med uddannelsen er du i stand til:

At observere og vurdere hjerneskadens påvirkning af borgerens adfærd

At analysere borgerens uhensigtsmæssige adfærd og tilpasse egen faglige tilgang til borgeren, så borgerens trivsel og ressourcer fremmes

At observere borgerens forudsætninger, behov og udviklingsmuligheder i samspil med omgivelserne.

At anvende en sansestimulerende tilgang i personlig pleje, omsorg og øvrige aktiviteter med henblik på at fremme borgeres funktionsniveau og trivsel i hverdagen.

 

Indhold:

Hjernes opbygning, funktioner og udvikling

At genkende symptomer i borgerens adfærd, som følge af borgerens hjerneskade

Årsager og formål med uhensigtsmæssig adfærd hos borgere med hjerneskader/funktionsnedsættelser i hjernen

Betydning af egen rolle/adfærd i samspil med borgeren og borgerens forudsætninger for trivsel og udviklingsmuligheder

Sansestimulation i forhold til udnyttelse af borgerens ressourcer i udførelsen af personlig pleje og omsorg samt øvrige aktiviteter i hverdagen. 

Masser af praksisnær undervisning, hvor teorien formidles med udgangspunkt i eksempler fra praksis med henblik på bedst muligt at kunne anvende det lærte i egen praksis

Download faktaark



Relaterede kurser:


Besøg vores Facebook side

Besøg vores Instagram side

Besøg vores LinkedIn side

Gå længere ned på siden


Copyright © SOSU Esbjerg - Alle rettigheder forbeholdes | Web by the friendly dotpeople
Gå til toppen af siden